Petra är supporttekniker: "Det är en härlig atmosfär på CSN"
Petra, supporttekniker på IT-avdelningen
Jag hade ingen bild av CSN innan jag började jobba här för drygt ett år sedan. Jag kände ingen som arbetade här och jag hade heller inte varit i kontakt med myndigheten då jag inte har studerat eftergymnasialt. Men sedan jag kom in i verksamheten har jag blivit positivt överraskad och trivs superbra. Alla kollegor är väldigt tillmötesgående och trevliga, vilket skapar en härlig atmosfär på jobbet.
Bidrar till att göra studier möjligt
Jag jobbar som supporttekniker på CSN:s servicedesk, dit våra medarbetare kan ringa om de har något slags IT-problem. Det kan vara allt från att det är något fel med ljudet på datorn till att de upplever något nätverksproblem.
Om handläggarna skulle få problem med sina handläggningssystem eller telefoner till exempel så är det också vårat jobb att hjälpa dem med det – så att de kan fortsätta göra sitt jobb och hjälpa kunderna. Det är kanske främst på det sättet som vi på servicedesken bidrar till att göra studier möjligt.
Men det roligaste med jobbet tycker jag är den stora variationen. Mina dagar ser väldigt olika ut och jag vet aldrig riktigt vad som väntar när jag startar datorn på morgonen. Sen får jag ju prata med många olika kollegor från alla våra kontor runt om i landet, vilket också det är något jag verkligen uppskattar.
Möjligt att byta jobb internt
Som sagt så är det en härlig atmosfär på CSN och även en god kultur. Men det är också en utvecklande miljö – där man har möjlighet att utvecklas dels inom sin egen yrkesroll men också testa på något nytt om man skulle vilja det.
Jag har till exempel kollegor som började som handläggare men som sedan tog steget till IT-avdelningen och vissa har även roterat inom IT. Så vill man byta bana, men ändå stanna inom CSN, så finns det goda möjligheter till det.