session uppdatera gms varning förnya
Vill du stanna kvar på sidan?
Du har varit inaktiv i en längre stund och kommer att bli utloggad om du inte väljer att stanna kvar på sidan.
Automatisk utloggning sker om cirka
Stanna kvar på sidan
Problem med nätverket
Inget internet. Kontrollera din nätverksanslutning.
Tillfälligt tekniskt fel

Jag har fått mina pengar på utbetalningsavi. Vad gör jag om giltighetstiden gått ut eller om jag tappat bort avin?

Om giltighetstiden gått ut på avin, om du tappat bort den eller inte fått någon avi behöver du vanligtvis kontakta oss. I vissa fall skickar vi ut ett brev om du inte har löst in din avi.

Om giltighetstiden gått ut

En utbetalningsavi är giltig i 60 dagar. Efter det skickas den tillbaka till CSN automatiskt. Om du märker att giltighetstiden på avin har gått ut kan du kontakta oss via telefon eller mejl så betalar vi ut pengarna på nytt.

Om du studerar på gymnasiet och har studiehjälp skickar vi vanligtvis ut ett brev om det finns avier som kommit i retur. Vi skickar brevet i november varje år. Om du vill att vi betalar ut pengarna på nytt kan du skriva under brevet och skicka tillbaka det till oss.

Om du tappat bort eller inte fått din avi

Om du har tappat bort eller om du inte fått din avi behöver vi först spärra den. Kontakta oss via mejl eller telefon och meddela vilken utbetalning det gäller. Det kan ta några dagar innan pengarna kommer tillbaka till oss. Efter det kan vi betala ut pengarna på nytt.

Kontakta oss

Anmäl ditt konto till Swedbanks kontoregister

Om du vill ha in pengarna på ditt konto i stället för på avi behöver du anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister innan du kontaktar oss.

Anmäl konto till Swedbanks kontoregister

Uppdaterad: 2024-11-26
Hjälpte den här sidan dig?