session uppdatera gms varning förnya
Vill du stanna kvar på sidan?
Du har varit inaktiv i en längre stund och kommer att bli utloggad om du inte väljer att stanna kvar på sidan.
Automatisk utloggning sker om cirka
Stanna kvar på sidan
Problem med nätverket
Inget internet. Kontrollera din nätverksanslutning.
Tillfälligt tekniskt fel

2019-02-08

Brukar du betala med e-faktura men har nu fått inbetalningskort av oss?

Under januari och februari har många av våra kunder hört av sig om att de fått inbetalningskort istället för att betalningen skett via e-faktura. Deras e-fakturor har avslutats utan att de valt det själva. Detta beror på Dataskyddsförordningen (GDPR) och hantering av personuppgifter som e-fakturaleverantören är skyldig att följa.

Varför har du fått inbetalningskort?

Många kunder som har e-fakturor hos CSN har fått dessa avslutade. CSN har fått information från e-fakturaleverantören att detta har skett på grund av att leverantören är skyldig att kontinuerligt rensa i sina register och hantera personuppgifter enligt GDPR. Om kunden inte betalat med e-faktura under en tid tillbaka så avslutas e-fakturabetalningen hos CSN.

Vad ska du göra?

Du behöver anmäla dig på nytt för att få e-fakturor igen. I februari måste du betala med inbetalningskortet vi skickat ut. När du är anmäld för e-faktura igen, kommer vi att skicka e-fakturor nästa gång du ska betala på ditt lån.

Hjälpte den här sidan dig?